Κυριακή 12 Απριλίου 2015

Οι πτυχές της συγγραφικής σκέψης και έκφρασης

Χριστός Ανέστη αγαπητοί μου φίλοι! Εύχομαι το μήνυμα της φετινής Ανάστασης να μας βρει όλους πιο αγαπημένους, πιο χαρούμενους, πιο φιλικούς, αναζητώντας πάντοτε την ειρήνη αλλά και το δίκαιο και μέσα από την εργατικότητά του ο καθένας, την κατάκτηση προσωπικών αλλά και ομαδικών στόχων! Διαβάζοντας το βιβλίο της αξιόλογης συγγραφέως Πασχαλίας Τραυλού (Οι εραστές της γραφής) θα εκμεταλλευτώ αποσπάσματα του βιβλίου για να συζητήσουμε σήμερα το πώς ο διαχωρισμός του συγγραφέα από τον λογοτέχνη μπορεί να κάνει ένα δημιουργό προσφιλή, ανοικτό και οικείο στη διαφορετικότητα που πιθανώς θα ανακαλύψει μέσα από τα γραπτά του. Ανάλογα με τις εμπειρίες του ο συγγραφέας μπορεί και εξερευνά το υποσυνείδητό του και τον εσωτερικό του ψυχικό κόσμο, δίνοντας νόημα αλλά και όγκο στα ερωτηματικά του αλλά και τις σκέψεις του. Η λογοτεχνία στην πραγματικότητα είναι έννοια στενότερη της γραμματείας, αφορά την λογοτεχνικότητα σε αντίθεση με τη δεύτερη που έχει να κάνει με το σύνολο των γραπτών κειμένων μίας κοινότητας. Πηγάζουν τόσο η λογοτεχνία όσο και η δημιουργική συγγραφή από το υποσυνείδητο και μόνο από εκεί μπορεί ένας λογοτέχνης ή/και συγγραφέας να αναζητήσει την αυθεντική του φωνή και τη συνειδητή έκφραση που αποτελεί μία πολύ μικρή ποσόστωση της ανθρώπινης σκέψης, εφευρετικότητας, έκφρασης. Έμαθα πως περνώντας το κατώφλι του υποσυνείδητου αποκτάμε δικαίωμα αλλά και πρόσβαση σε μία έμπνευση και εκφραστικότητα που οφείλουν να ρέουν άφθονα μέσα από τα γραπτά του συγγραφέα δημιουργού. Ας πάμε όμως και στο δια ταύτα της σημερινής συζήτησης. Η συγγραφέας Πασχαλία Τραυλού μιλάει στο βιβλίο της για τα θέματα που άπτονται της ψυχοδυναμικής του συγγραφέα, δηλαδή τολμάει να μιλάει για ψυχοδυναμική τη στιγμή που ο συγγραφέας αντιμετωπίζοντας τις λέξεις του αλλά και τις ιδέες του στο χαρτί, αντιμετωπίζει και το τεράστιο κατά τη συγγραφέα ζήτημα του κατά πόσο επιστρέφει σε αυτά για να τα ελέγξει. Πολύ συχνά όπως λέει και η ίδια τα γραπτά πρέπει να μείνουν και η σκέψη να ωριμάσει προτού ο συγγραφέας τα ξανααντιμετωπίσει. 
Ανάλογα με:
  • το ταλέντο του, 
  • την αυτοπεποίθηση του 
  • τις τάσεις αμφισβήτησης, 
  • το βαθμό στον οποίο γίνεται αισθητή η εκφραστική του δεινότητα 
  • τη σημασία που δίνει στη λογοτεχνική ή/και εκφραστική αρτιότητα 
  • τραυματικές εμπειρίες και βιώματα 
  • την ίδια τη νοητική του ταχύτητα και τη σχέση της με την έκφραση και το γλωσσικό κώδικα του γραπτού
καθορίζεται σημαντικά ο βαθμός στον οποίο ο συγγραφέας λογοκρίνει και ξαναεπεξεργάζεται τα γραπτά του, εκλογικεύοντας σημεία που πιθανώς δεν διευκολύνουν την επικοινωνία. Ειδικότερα η ανάγκη εκφραστικής αρτιότητας καθιστά απαραίτητη κάθε είδους μετεξέλιξη παλαιότερων γραπτών κειμένων. Όπως επίσης η εστίαση άλλοτε στις λέξεις και άλλοτε στις ιδέες για ένα συγγραφέα που εκφράζεται μερικές φορές μέσα από χείμαρρους ιδεών, είναι που χωρίζουν τους συγγραφείς σε 2 κατηγορίες. Σε αυτούς που εκφράζονται κατά βάθος αυθόρμητα και μέσα από ιδέες μεροληπτώντας λιγότερο στην αρχή για τη λογοτεχνική και εκφραστική αρτιότητα και σε αυτούς που όντως έχουν τη δύναμη ανάμεσα σε ποικίλους γλωσσικούς κώδικες να συνδυάζουν ταχύτητα και αρτιότητα ταυτόχρονα. Εκμεταλλεύομαι ένα απόσπασμα από το βιβλίο. «Η λογοτεχνία και γενικότερα η τέχνη, καθώς είναι απόρροια ενδόμυχων αναγκών που πηγάζουν από το υποσυνείδητο και όχι από τη συνείδηση του συγγραφέα-λογοτέχνη, αφυπνίζει δυνάμεις που ο δημιουργός δεν συνειδητοποιεί εξαρχής ότι διαθέτει…!» Αυτό είναι και το σημείο κλειδί της σημερινής συζήτησης! Είναι παραδεκτό πως όσο κι αν επιμείνουμε στην πολλαπλή επεξεργασία και το ραφινάρισμα των γραπτών, μαίνονται κάποιες νοητικές, ψυχικές αλλά και συναισθηματικές ανακαλύψεις που δεν ακολουθούν τη λογική. Κανένας δεν μπορεί να βγει από το σκοτάδι και να αντικρύσει το φως χωρίς το ανάλογο τίμημα. Συχνά για έναν συγγραφέα που καλείται να αντιμετωπίσει τη σκοτεινή του πλευρά, λέγεται από τη συγγραφέα πως η πίστη σε ένα αέναο ψήσιμο στη φωτιά μπορεί να αποδειχθεί λανθασμένη. Δεν πρέπει να προβληματίζει το δημιουργό η ιδιότροπη στα πρώτα στάδια γραφή του αρκεί αυτός να παραμένει εργατικός και φιλότιμος. Άλλωστε ειδικά στη δημιουργική συγγραφή κανένας δεν μπορεί να μάθει, πόσο μάλλον να εξασκηθεί εκ του μη όντος, χωρίς πρωτογενές υλικό με άλλα λόγια. Προσωπικά πιστεύω πως το να αφυπνίσουν οι δημιουργοί δυνάμεις που δεν γνωρίζουν εξαρχής ότι διαθέτουν, ανάγει τη δημιουργική έκφραση και το υποσυνείδητο στην εκλογικευμένη θέαση και συχνά κατανόηση του κόσμου που μας περιβάλλει, σε μία σωστή σχέση εσωτερικού-εξωτερικού κόσμου. Έτσι αν η λογοτεχνία και η συγγραφή γίνουν αφορμή για την πολυπόθητη υπέρβαση της αντικειμενικής υπόστασης ενός έργου προς την πραγματικότητα του πολιτισμού, αυτό είναι ένα ζήτημα που εξαρτάται από τον ίδιο το δημιουργό. Σίγουρα όμως η σύνθεση ποικίλων συναισθηματικών, ψυχικών, νοητικών, αισθητικών αλλά και συνειδησιακών παραγόντων είναι μία πραγματικότητα που αφορά τόσο τη δημιουργική διαδικασία όσο και κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο. Το ζητούμενο σε κάθε περίπτωση είναι η αξιοποίηση των ιδανικών και των αρχών του ατόμου προς ένα καλύτερο αύριο. Καλή εβδομάδα εύχομαι σε όλους!

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

The Writer's Most Dangerous Desire

by Jacob Krueger, http://www.writeyourscreenplay.com/ 

It may be hard to tell from some of the stuff you see coming out of Hollywood, but believe it or not, no one sets out to be a mediocre writer.
No writer dreams of writing that crappy screenplay with the unintelligible plot. No writer fantasizes about creating paper thin characters, canned dialogue, or predictable plot points.
As writers, we share a common desire: we want to write great scripts, fascinating characters, brilliant dialogue, and breathtaking stories that catch people and won’t let them go. We want to say something that matters to us, have our voices heard, and create the kind of movies we grew up loving.
All writers want to be great writers.
Unfortunately, for many writers this need to create something great is actually the biggest obstacle to their writing.
That’s because, as much as we’d all like to, no can can control the quality of their writing.
Occasionally, magic does happen. You wake up one day inspired. You know the story you want to tell, and somehow it just pours out of you, almost like someone else was creating the story and all you have to do is type out the words.
But more often, that magic is elusive. You wake up inspired with a brilliant premise, but feel like you don’t know how to execute it. Or you discover a character that intrigues you, but haven’t the slightest clue what his or her story will be, or how you’re going to find it.
When the words you’re actually writing don’t seem to match the dream of greatness you’re holding in your mind, it’s hard to see yourself as a writer.
You start to feel stuck, lost, or just plain blocked. You may even start to wonder if you really have what it takes to be a writer…
Nonsense.
The desire for greatness is the most dangerous desire for writers.
When you hold it too closely, you not only take all the joy out of writing, but also make it increasingly unlikely that you will ever achieve the greatness you’re seeking.
It’s not that writers shouldn’t strive for great writing. It’s that writing is a process, and to actually create something great, you must first give yourself the freedom to play.
Picasso said that he spent four years trying to paint like Raphael, and the rest of his life trying to paint like a child.
The same is true for writers. Creating something great often means letting go of your goals for your writing (and the judgment that goes with it), and simply allowing yourself to play like a child.

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

Το τούνελ, Εσωθέατρο

 
 
 
 
 
 

Το Σημείωμα του Σκηνοθέτη

Η διαδικασία της πλήρους κατανόησης του κειμένου στις αναγνώσεις και στις πρόβες με τους ηθοποιούς, ήταν το κυρίαρχο ζητούμενο. Σε δεύτερο στάδιο καθορίστηκαν τα στοιχεία που συνθέτουν την προσωπικότητα των χαρακτήρων του έργου: η ατομικότητα τους, οι σχέσεις τους και η αλληλεπίδραση που έχουν στην «εξέλιξή» τους. Με οδηγό αυτά τα δεδομένα, οργανώθηκε η υποκριτική ερμηνευτική γραμμή των ηθοποιών, με τρόπο ώστε να είναι συνεπής με το ψυχολογικό προφίλ των ηρώων–χαρακτήρων που υποδύονται.

Στο «ΤΟΥΝΕΛ» -που θα το χαρακτήριζα ως ένα «μεταφυσικό δράμα», εάν θέλαμε να το εντάξουμε σε κάποια κατηγορία θεατρικού έργου, ίσως και λόγω της ιδιαιτερότητάς του ως προς το περιεχόμενο, τη δράση, την πλοκή και κυρίως ως προς τον, σε μεγάλο βαθμό, ποιητικό και φιλοσοφικό λόγο του, που συνυπάρχει «σοφά» με τον ρεαλισμό και τον νατουραλισμό της καθημερινότητας-  ο προβληματισμός ως προς τη φόρμα υπήρξε έντονος. Η σκηνοθετική πρόταση έπρεπε με «ακροβασίες» να υπηρετήσει και να συν-προβάλλει, συν-μεταφέρει, συν-μεταδώσει τα αντίθετα άκρα. Η σκηνοθεσία λοιπόν, βασίζεται σε οργανωμένη γραμμική διήγηση εμπλουτισμένη με «μοντέρνα» στοιχεία, τόσο στον τρόπο εκφοράς του λόγου, όσο και στην κίνηση, γεγονός που πιστεύω ότι καθιστά την παράσταση εύληπτη, κατανοητή και δραματικά αποδεκτή για τον θεατή. Με αυτές τις σκέψεις και με την σταθερή άποψη, ότι η σκηνοθεσία δεν πρέπει να ξεχωρίζει, να προβάλλεται, να διεκδικεί πρωτιά σε βάρος του έργου και των συντελεστών του αλλά να εναρμονίζεται και να συνυπάρχει με αυτά και τον τελικό της στόχο: το αξιοπρεπές αποτέλεσμα, συμμετείχα δημιουργικά.

Βέβαια, για την επιτυχία του στόχου απαραίτητο είναι το καλό υλικό και οι ικανοί συνεργάτες. Το ΕΣΩΘΕΑΤΡΟ αναντίλεκτα, τα παρέχει απλόχερα.

Τους ευχαριστώ όλους γι’ αυτό το υπέροχο πέρασμα – ταξίδι, ευχαριστώ κι εσάς για την παρουσία σας.

Μάριος Ρετσίλας

Υ.Γ Το ΕΣΩΘΕΑΤΡΟ συνεπές στις πνευματικές αναζητήσεις του, που τις εκφράζει και μέσα από το θεατρικό του ρεπερτόριο, επιχειρεί με το «ΤΟΥΝΕΛ» να εισδύσει βαθύτερα σε φιλοσοφικές και μεταφυσικές σκέψεις, και να προβάλει ιδέες, αξίες και ηθικές αρχές, προσπαθώντας να καταστήσει κοινωνούς και συμμέτοχους σε αυτές –χωρίς δογματισμό και ακρότητες– όλους τους σκεπτόμενους φίλους του θεατές.

Τελικά, μέσα από την θεατρική πράξη, όλοι οι συντελεστές και συνεργάτες του ΕΣΩΘΕΑΤΡΟΥ φιλοδοξούν, με σεμνότητα, συνέπεια και ευθύνη να ΠΟΙΗΣΟΥΝ ΗΘΟΣ προσφέροντας έτσι, αυτό που διατύπωσε ο Αριστοτέλης: ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ = ΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ.

Η παράσταση

Το ΕσωΘέατρο θα παρουσιάσει φέτος στη δεύτερη σκηνή του, το έργο του Λεωνίδα Τσίπη «Το Τούνελ».
Ένα ζευγάρι παράνομων εραστών αναζητώντας μια καινούρια ζωή, επιβιβάζεται σε ένα παράξενο τρένο. Τι κρύβει η αινιγματική συμπεριφορά του προσωπικού του; Γιατί δεν υπάρχουν άλλοι ταξιδιώτες; Ποιος και γιατί δεν τους αφήνει να κατέβουν πριν αυτό φτάσει στο τέρμα του; Τα ερωτήματα στοιχειώνουν επιβαίνοντες και θεατές, καθώς το φυσικό συναντά το μεταφυσικό και το πραγματικό το εικονικό, στο μεταίχμιο της ζωής και του θανάτου, στο ΤΟΥΝΕΛ.
Με υλικό αντλημένο από τις αρχαίες παραδόσεις και φόντο μυθικά τοπωνύμια του κάτω Κόσμου, συντίθεται αυτό το νεοελληνικό μεταφυσικό δράμα -με έντονα τα στοιχεία θρίλερ-, για τις άλλοτε ομαλές και άλλοτε οδυνηρές μεταβάσεις από τη μία στην… άλλη ζωή.

    Την παράσταση υπογράφει σκηνοθετικά ο Μάριος Ρετσίλας,
    το σκηνικό και τα κοστούμια επιμελείται ο Κοσμάς Πανωρίδης,
    τους φωτισμούς ο Τάκης Ποδαρόπουλος,
    τη διδασκαλία κίνησης η Άννα Ζεβελάκη,
    τη μουσική η Ναταλία Τζήμα
        ενώ χρέη βοηθού σκηνοθέτη εκτελεί η Χρύσα Διαμαντάκη.

Παίζουν οι: Τάσος Προύσαλης, Μανόλης Δραγάτσης, Μέλανι Μαρχάινε, Γιώργος Καπετανάκος.

Η υπόθεση του έργου

Στο τρένο εκτός από το ζευγάρι, επιβαίνει και ο Σταθμάρχης. Παράξενο, αλλά μέχρι τότε συνήθιζε να διώχνει τα τρένα κι όχι να πηγαίνει μαζί τους. Αυτή είναι η  πρώτη φορά που ταξιδεύει… Ποιον τους θυμίζει ο Σταθμάρχης, αναρωτιούνται Εκείνος κι Εκείνη; Γιατί η συμπεριφορά του μοιάζει αινιγματική; Γιατί δεν υπάρχουν άλλοι ταξιδιώτες; Και γιατί σ’ αυτή τη διαδρομή δεν υπάρχουν ενδιάμεσες στάσεις;

Γιατί «ο προορισμός αυτού του τρένου είναι να φτάσει στο τέρμα». Και μάλιστα, ακολουθώντας μια αλλόκοτη πορεία που περιλαμβάνει τον Αχέροντα, την Αχερουσία και άλλα τοπωνύμια του… Κάτω Κόσμου. Τα ερωτήματα στοιχειώνουν το ζευγάρι καθώς το φυσικό συναντά το μεταφυσικό και το πραγματικό το εικονικό, στο μεταίχμιο της ζωής και του θανάτου, στο ΤΟΥΝΕΛ. Το ταξίδι λοιπόν προς το Τούνελ είναι ένα πέρασμα, η μετάβαση από  τη ζωή στο θάνατο και στο επέκεινα. Η αναγνώριση αυτής της αλήθειας είναι σταδιακή, οι αποκαλύψεις και «μυήσεις» για τους ταξιδιώτες και τους θεατές διαδοχικές και κορυφούμενες.

Η στιγμή της πρώτης αποκάλυψης φτάνει: ο Σταθμάρχης είναι ο άνθρωπος που χτύπησαν με το αυτοκίνητο, ο ετοιμοθάνατος που παράτησαν. Θα έπαιρναν όρκο πως πέθανε. Μα πως είναι δυνατόν να αντικρίζουν εμπρός τους έναν νεκρό; Η επόμενη συνειδητοποίηση είναι πιο οδυνηρή: αντικρίζουν έναν νεκρό γιατί είναι κι αυτοί νεκροί. Το ατύχημα ήταν μοιραίο για όλους. Τώρα όλοι βρίσκονται στην «αντίπερα όχθη» και οδηγούνται από τον τέταρτο χαρακτήρα-καταλύτη του έργου, τον Μηχανοδηγό. Ο γιος του Ερέβους και της Νύχτας, ο Χάροντας–Μηχανοδηγός, πριν απ’ το πέρασμα της Αχερουσίας, οφείλει να μυήσει τους «ταξιδιώτες» και να τους προετοιμάσει για την ομαλή μετάβαση. Μετά το Τούνελ όλοι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένοι από τις προσκολλήσεις του πρόσκαιρου υλικού κόσμου. Ο Σταθμάρχης, Εκείνος κι Εκείνη προσλαμβάνουν και αποδέχονται με διαφορετικό τρόπο τη διαδικασία της μύησης από τον Μηχανοδηγό. Ο Σταθμάρχης σαν έτοιμος από καιρό, έχει περάσει απ’ την αρχή στην άλλη πλευρά. Εκείνη, συναισθηματική μεν αλλά με ρεαλιστική ματιά και κριτική σκέψη, αντιλαμβάνεται γρήγορα τη ματαιότητα της ύλης και προσχωρεί χωρίς «προβλήματα». Εκείνος, προσκολλημένος απόλυτα στα υλικά αγαθά, αντιστέκεται μέχρι το τέλος με επιμονή και με βίαιες αντιδράσεις. Όταν όμως καλείται να διαλέξει τον έξω ή τον έσω κόσμο, οι αντιστάσεις του κάμπτονται. Παρά την άγνοια για τον τελικό προορισμό και τον φόβο για το άγνωστο, τελικά η επιλογή ανάμεσα στη μοναξιά του έξω κόσμου και στην έσω πνευματική ανάταση της «άλλης ζωής» θα καταλήξει υπέρ της δεύτερης. Μια επιλογή που οδηγεί στη λύση και τελικά στην κάθαρση.

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

By Pen Densham's Inspirational WikiHow, How to Create a Fictional Character from Scratch!

The one thing that virtually every single book, play, movie, novel, and game has in common is that they all have at least one character. Most have 2 or more, and some—a cast of thousands! Sometimes the "character" is you.
Regardless of who the characters are, books and movies and all the rest would be lifeless and boring without them. So where do they come from, you may well wonder? We will show you that, and how to make your own!
 

Steps
 

Sample Character Description
 

Creating Your Own Fictional Character
 

1.)    Define the scene. Whether on paper or on the screen, your character must exist somewhere, even if that somewhere is nothingness. It may be an apartment in Paris, or a parking lot in Poughkeepsie. This not only sets the stage for your character, it will help define them as well.
 

2.)    Define your needs. If you're at the point of creating a character, chances are you have at least the idea of a story in mind.
•    If you're creating a grand, sweeping narrative such as The Lord of the Rings, you will need an entire world of characters—some good, some evil, some male, some female...even some that are not good or evil or male or female.
•    If you're creating an intimate story, you may not need more than a single character.
 

3.)    Think creatively. Unlike what first comes to mind when you think "character," not every character in a story is animate. Using the novel Lord of the Rings as an example, the mountain Caradhras functions as a character, filled with a cold malice. In Hemmingway's The Old Man and the Sea," a marlin is one the main characters.
 

4.)    Start with an archetype. Who you need depends on your story, of course, but by starting with broad criteria, you can start to make decisions that will gradually define your character by reduction, much like the sculptor removes all the excess marble, revealing the statue buried within it.
•    Do you want a protagonist (hero) or antagonist (villain). Maybe you need a secondary character such as a henchman, a best friend, a romantic interest, a sidekick, or a significant other. Note that sometimes, what you think of as the protagonist—the good guy—is painted as the antagonist. For example, Kong in King Kong.
•    You might need anti-heroes, like Clint Eastwood in Pale Rider; sympathetic "villains" such as Lennie Small in Of Mice and Men; wild cards like Jack Sparrow in Pirates of the Caribbean; a femme fatale like Jessica Rabbit in Who Framed Roger Rabbit; treacherous friends like Iago from Othello or Petyr Baelish in Game of Thrones; or perhaps a trickster guide like Smeagol in Lord of the Rings. Each of these began as archetypes, and their character then defined as the story was fleshed out.
 

5.)    Add specific characteristics. Once you have your character's archetype defined, you can add traits and features, remove things the character isn't, and generally start to reveal the sculpture buried in the marble. Ask yourself what you want your audience to feel about your character: love, pity, revulsion, compassion—or nothing at all. Begin to draw your character based on your desired outcome.
•    Determine whether the character is male or female. This will inform the character's general point of view, suggest traits depending on archetype, and may even be a point of conflict for your character and your story when seen through the eyes of society's preconceptions, whether fair or not. For example, an arrogant male is perceived differently than an arrogant female. (Both of which further define your character!)
•    Age is a factor. Older is generally seen as wiser, but it comes into play in other ways as well. A young villain is generally portrayed and seen as a bad seed or simply insane. An old villain can all that, but might also be twisted that way by life's circumstances—giving him a lot more depth. The young, idealistic hero elicits a different feeling than the world-weary vet who is just doing the right thing. And when either of those meets their end in the story, the reactions are different as well.
•    Sometimes these can be contradictory; Don Quixote was a crotchety old man who'd spent his life in a room reading chivalry novels, and was woefully naive. Yet it was this naivety that drove him to seek adventures and love, and to create fantastic imaginings from the world around him when reality didn't meet his expectations.
 

6.)    Define your character's purpose or goal. In a horror tale, the protagonist may want to survive at all costs—for example, Ripley in Alien; in a romantic tale, the antagonist may want to stop the hero from getting his "true love," as did Prince Humperdinck in The Princess Bride.
•    How your characters deal with the inevitable obstacles that stand between them and their aims will most clearly define them. In complex stories these might cross repreatedly, with the motivations and accomplishments of some characters getting in the way of others, generating further action and twists, and cumulatively raising the stakes.
 

7.)    Give them attitude. To really flesh out a character, give them a personality that goes beyond the story itself. Some parts of their personality may never make it into your story, directly, but will help inform the decisions your characters may have to make.
•    Make a list of likes and dislikes, and make sure the list is balanced. In other words, don't have 10 dislikes to every one like or vice versa. Even the crankiest characters like something, even if it's just their mirror.
•    A character's attitude is likely made up of complementary traits, which can lead to actions that are unexpected and could change the audience's perception of your character. For example, the character that loves freedom is likely to dislike authority; if they like rich cakes or flashy cars, they're unlikely to respect frugality or restraint. If your character is merciless, but unexpectedly rescues a helpless child from a burning building, the audience is forced to rethink his character completely.
 

8.)    Give your character quirks. Good habits, bad habits, or just things the character can't stop doing without some serious discipline or counseling. This can be minor, such as biting fingernails (which would indicate a worrier), or obsessive hair-combing (vanity or insecurity); or as serious as a drug addiction (somebody who evades responsibility and craves escape), or a death wish (hopeless and forlorn).
•    The more of these little tics and traits you give your character, the more they will "come alive" in the audience's mind.
 

9.)    Give your character a home—with a mirror. Work on external features such as where he lives, what she looks like and whether or not he has any pets, etc.
•    Does your character live in a well-manicured Upper East Side apartment (old money), or a peeling-paint hovel in the district (a life lived hard)? Most details you choose should suggest something about the character, or the characters' history.
 

10.)    Work out their fears, motivations, and biggest secrets. It creates a much more realistic character and helps to develop the character's archetype.
 

11.)    Take mannerisms and features from people around you. Look at people at the mall, or on the subway. Suggestions for characters are everywhere.
•    Note physical features—the shape of noses, jaws, ears, body shapes, how their clothes fit, or how they carry themselves.
•    If you like their look, describe to yourself the details you find attractive, and translate that to your characters. If you see somebody that looks scary, honestly tell yourself why that person scares you, even if the reason is totally irrational or politically incorrect. Use this information to inform your characters.
 

12.)    Associate symbolic archetypes. Matching your character's traits to our perception of objects can help define your character, and be useful for foreshadowing moods and actions. For example:
•    A rose blooms briefly, but people adore them
•    A snake is volatile and can strike without warning
•    Stone buildings are solid and resistant to change
•    Thunderstorms are violent, but presage a surge of growth to come
•    A sharp sword is ever a danger to the hand that wields it.
 

Tips
•    The type of character you create determines how the story will arc. If the main characters are closely aligned with their setting, the arc will begin shallowly, and the character will tend to blend in with their surroundings and the other characters around them. If they're diametrically opposed, dramatic conflict will unfold from the very beginning, and will have to work itself out from there.
•    Remember: Don't give everything about the character away! Unless it's unlike them to keep something secret, make them a little mysterious. Give the readers something to read between the lines about. Just be careful not to make them too mysterious.
•    Observe people around you; your Uncle Bob or Aunt Jane may end up in your next story. Or mix them up, and create an Uncle Jane.
•    Physical appearance is of less importance for a believable character, try only for key details that illuminate their personalities).
•    Or, alternatively to the above, take stereotypes and flip them on their heads.
o    Example: Old librarian who acts shrill because she thinks she has to. In reality, she's actually the type who loves puppies and ice cream, and is the kind of lady you call "Grandma" even though you aren't related.
•    While it's not necessary to work on the steps in precise order, you may find it's a lot easier to develop the personality of a character before you figure out what they look like
•    Remember: This process is intended to give you a character that's more or less a real person. If necessary, add or remove steps to get this sort of character.
•    If you are having trouble coming up with supporting characters, use stereotypes and boost them up.
o    Example: Old librarian that became bitter when her husband abused her. She constantly lives in fear that he will someday find her.
•    When people tell you interesting stories, listen! Fiction or nonfiction. Who knows? You might get a perfect character from your dad's ex-girlfriend's daughter who killed her abusive husband!
•    If you are creating a character that is a animal, let's say, a cat -- do the same things you would for a human character. Describe the cat's looks, likes and dislikes, and such. Here is an example: The small black cat, Shadow, happily rides around with a girl named crystal. Shadow, a tom, has sparkling, yellow-green eyes and long, silky black fur, with white "socks" and white-tipped tail.
 

Warnings
•    Be careful when observing those around you. If you base a character too much upon someone, you may get into legal trouble. So, remember this simple rule: Do not add a real person, dead or alive, unless you have permission to do so.
 

Things You'll Need
•    Anything to write with. Pen, paper, computer, or even a typewriter or tape recorder you can talk into.
•    While not necessary, a subscription to a writer's magazine can further enhance your writing skills. Seriously, it really can.

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

Google Researcher Discovered Atlantis!

Mingling between a world of dreams and a world of shadows, a Google Researcher discovers Atlantis. In a world where nothing is ever what it seems, we’ll present you our online game experience of avatars, weapons, stages and parallel worlds. Sooner or later our characters embark on a journey into an epic civilization created out of magic. Unveiling the first startling truth of a biotechnology organization, among powerful runes, tribes and nations, they will unlock GenesisLike information that appears magically in spacetime with Multimedia Touchscreens, and not only shows the art and literature of aristocratic dust shaped into a world of mathematic beauty, but also threatens the theocracy’s status quo!
Through the most terrible battles in history we can find Atlantis everywhere, as a code and a holy analogy inside the greatest literature projects that have been written in the 21st century. In a daring quest and a divine prophecy around The Goblet of Houses, game archaeology in our online platforms is interrelated with hidden chronicles, conspiracy theories and a secret bloodline, in an online experience that is not science fiction but a fantasy game. Always remember that games reveal the truth and do not conceal it, furthermore our global brand makes the step into Wonderlands and Tomorrowlands and Disney stardust through numerous opportunities of adventures, puzzles, quests and natural riddles in a world where nature is not the universe. 
Although our edition appears with diversified project trailers and Google PR, we’ll be inspired from different stories of Atlantis history and myths in books, through the keys and secrets of early youth. No one was afraid in a world of parallel universes. Through a unique chance, our characters will be engaged in natural plots and quests directed from Multimedia Touchscreens, He who had the wisdom and the illumination of Genesis, now tests the powers and rationales of our individuals among battles, treasure hunting and philosophical questions the price of which goes beyond any imagination. But if our heroes knew before hand the depths and risks of the mission they found themselves in, what purpose would they serve? 
Among stories of faith and betrayal there is a prophecy and at the end the glory of Atlantis prevails as a cosmic balance and a story of an unsurpassed civilization of all times. Can the current theocracy's status quo prevent adventurers from battling the truth at all levels, and if there is a price that could possibly destroy this status quo, how far can our characters go in the name of a puzzling codex? Atlantis now reveals its secrets for the last time, embark on this epic journey of travelling in universes and find out all about a geometric civilization in front of God’s eyes!

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

On The Chronicles Of Narnia

Tales from the books
1) The Magician's Nephew
The Adventure Begins
NARNIA...where Talking Beasts walk...where a witch waits...where a new world is about to be born. On a daring quest to save a life, two friends are hurled into another world, where an evil sorceress seeks to enslave them. But then the lion Aslan's song weaves itself into the fabric of a new land, a land that will be known as Narnia. And in Narnia, all things are possible...
2.) The Lion, The Witch & The Wardrobe
They Open a Door and Enter a World
NARNIA...a land frozen in eternal winter...a country waiting to be set free. Four adventures step through a wardrobe door and into the land of Narnia - a land enslaved by the power of the White Witch. But when almost all hope is lost, the return of the Great Lion, Aslan, signals a great change...and a great sacrifice.
3.) The Horse and His Boy
A wild Gallop for Freedom
NARNIA...where horses talk...where treachery is brewing...where destiny awaits. On a desperate journey, two runaways meet and join forces. Though they are only looking to escape their harsh and narrow lives, they soon find themselves at the centre of a terrible battle. It is a battle that will decide their fate and the fate of Narnia itself.
4.) Prince Caspian
A Prince fights for his Crown
NARNIA...where animals talk...where trees walk...where a battle is about to begin. A prince denied his rightful throne gathers an army in a desperate attempt to rid his land of a false king. But in the end, it is a battle of honour between two men alone that will decide the fate of an entire world.
5.) The Voyage of the Dawn Treader
A Voyage to the Very Ends of the World
NARNIA...where a dragon awakens...where stars walk the earth...where anything can happen. A king and some unexpected companions embark on a voyage that will take them beyond all known lands. As they sail farther and farther from charted waters, they discover that their quest is more than they imagined and that the world's end is only the beginning.
6.) The Silver Chair
A prince imprisoned - A country in peril
NARNIA...where giants wreak havoc...where evil weaves a spell...where enchantment rules. Through dangers untold and caverns deep and dark, a noble band of friends are sent to rescue a prince held captive. But their mission to Underland brings them face-to-face with an evil more beautiful and more deadly than they ever expected.
7.) The Last Battle
The Last Battle is the Greatest of all Battles
NARNIA...where lies bread fear...where loyalty is tested...where all hope seems lost. During the last days of Narnia, the land faces its fiercest challenge - not an invader from without but an enemy from within. Lies and treachery have taken root, and only the king and a small band of loyal followers can prevent the destruction of all they hold dear in this, the magnificent ending to The Chronicles of Narnia.

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Στανισλάβσκι, Πλάθοντας ένα ρόλο

Στο άρθρο αυτό αποφάσισα να σας παραθέσω ένα καινούριο βιβλίο υποκριτικής του Στανισλάβσκι, τόσο ως προς τα περιεχόμενα όσο και ως προς την από πίσω περίληψη, που ονομάζεται Πλάθοντας ένα ρόλο.
"Ο Κονσταντίν Σεργκιέγεβιτς Αλεξέγιεφ (Στανισλάβσκι), ιδρυτής και διευθυντής, μαζί με τον Νεμίροβιτς-Νταντσένκο, του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας, έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους μεγάλους ηθοποιούς, σκηνοθέτες και θεωρητικούς της θεατρικής τέχνης. Από την ίδρυση του Θεάτρου Τέχνης το 1898, ο Στανισλάβσκι επηρέασε ζωτικά και ριζικά το θέατρο στη Ρωσία, ενώ άσκησε μεγάλη επιρροή στο διεθνές θεατρικό δραματολόγιο, κυρίως μετά το θάνατό του.
Στο βιβλίο του Πλάθοντας ένα ρόλο - συνέχεια του Ένας ηθοποιός δημιουργείται - ο Στανισλάβσκι εξηγεί την τεχνική του για το πλάσιμο του ρόλου και τη διέγερση της δημιουργικής φαντασίας. Εξετάζει την απόδοση του ρόλου με τα διάφορα εκφραστικά μέσα που έχει στη διάθεσή του ο ηθοποιός, όπως η κίνηση, η χειρονομία, η φωνή και ο λόγος. Μιλά για την εκφραστικότητα του σώματος, την άρθρωση, το ρυθμό στην κίνηση και το λόγο, την αληθινή μεταμφίεση. Η γοητεία της σκηνής και το ήθος στο θέατρο είναι μερικά ακόμη από τα θέματα που τον απασχολούν σε αυτό το βιβλίο.
ο Στανισλάβσκι χαρακτηρίζει το θέατρο λειτούργημα και παρομοιάζει με δημόσιο λειτουργό και ιερέα τον ηθοποιό, που, καθώς λέει, "πρέπει να αισθάνεται την παρουσία της σκηνής, όπως ο ιερέας κάθε στιγμή της θείας λειτουργίας αισθάνεται την παρουσία του βωμού"."
Περιεχόμενα
1.) Για την εξωτερική μορφή
2.) Η αληθινή μεταμφίεση
3.) Ρόλοι και τύποι
4.) Το σώμα εκφραστικό όργανο
5.) Πλαστικότητα στην κίνηση
6.) Συγκράτηση και κυριαρχία
7.) Άρθρωση και τραγούδι
8.) Τόνος και Παύση
9.) Τονισμός: Η εκφραστική λέξη
10.) Προοπτική στο πλάσιμο του ρόλου
11.) Χρόνος - Ρυθμός στην κίνηση
12.) Χρονο-ρυθμός στο λόγο
13.) Σκηνική γοητεία
14.) Για το ήθος στο θέατρο
15.) Διάγραμμα δημιουργίας
16.) Μερικά συμπεράσματα για την ηθοποιία

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Aπό το ανθολόγιο του Σαίξπηρ

Δεν είναι καταπληκτικό που αυτός εδώ ο ηθοποιός,

σε ένα γέννημα της φαντασίας, στ' όνειρο ενός πάθους,

μπορούσε να υποτάξει την ψυχή του σ' αυτό που φανταζόταν

τόσο που, από την ενέργεια της ψυχής, το πρόσωπό του

να χλομιάζει, δάκρυα να τρέχουνε από τα μάτια του,

η όψη του ν' αλλοιώνεται, η φωνή του να τσακίζει,

κι όλο του το είναι να υπακούει στις διαταγές που δίνει η ψυχή;

Και όλα αυτά για ένα τίποτα! Για την Εκάβη!

Τι του είναι η Εκάβη και τι της είναι της Εκάβης αυτός

για να την κλαίει έτσι; Και τι θα έκανε αυτός αν είχε

τις αιτίες και τις αφορμές πάθους σαν το δικό μου;

Θα έπνιγε το θέατρο με δάκρυα, θα ξέσκιζε

τα αυτιά των θεατών με λόγια φρίκης,

τους ενόχους θα τρέλαινε, τους αθώους θα τρόμαζε,

τους αμαθείς θα σάστιζε, κι αίσθηση πια δεν θα είχανε

τα μάτια και τ' αυτιά

Άμλετ ΙΙ. 2

Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

Hellenic American Union PR

The Hellenic American Union in cooperation with the Hellenic American University offers you the Certificate in Public Relations. This 60-hour program will provide you with a comprehensive overview of public relations concepts, processes and applications. During the sessions, you will examine conceptual frameworks with an emphasis on the practical application of appropriate analysis, decision-making, ethics, implementation and evaluation strategies, and media relations.
Content
The function of Public Relations
  • Professional public relations: the right attitude
  • Applied PR: Counselling, media management, crisis management, lobbying
Communication and Public Relations
  • Integrated marketing communications
  • The communication process
  • The basics, the "musts", the message, the symbols, the techniques
Public Relations and the impact of image
  • Image-making strategies
  • Social IQ - how to be popular
  • Body language techniques and presentation skills
The public
  • The influence of the audience
  • Public opinion: how to be convincing
  • Consumer relations, research and surveys
The ethics of Public Relations
  • The law and ethics
  • Fine-tuning for keeping the balance
Media and Public Relations
  • Media Management, media placements
  • Electronic media management
  • Creating credibility
Public Relations Writing
  • Strategic writing and the tone of voice
  • Writing according to the medium
Strategic Public Relations
  • Press Representation
  • Crisis Management
Event Management
  • Media events, press conferences
  • Sponsorships, recruitment
  • Employee relations, internal events
A Rewarding Learning Experience
You are respected for the time you invest and the energy you devote to this program. You can expect market-relevant, up-to-date content in a comfortable learning environment, where collaboration and participation is constantly promoted. To accommodate different learning styles, we use a mix of delivery methods, which include:
  • Team Discussions / Case Studies: you will contribute with your views, ideas and experiences in discussions and analyses of various issues
  • Simulations / Business Games: these interactive exercises are based on scenarios that simulate issues and challenges you face in real business
  • Guest Speakers: you will have the chance to learn the latest developments in the field from executives of the Greek market who will address certain sessions
  • Extra Session on Business Finance: a 7-hour introduction to business finance is offered for free in October for all of you who are interested in acquiring an understanding of accounting concepts, financial planning and financial decisions
Timetable
5/10/2009 - 8/3/2010
Monday 18:30 - 21:30
Assessment & Certificate Requirements
You need a grade of at least 50 out of 100 to successfully complete the course and gain your certificate. Your overall grade is based on the following assessment system:
  • 20% class participation (no more than 3 absences or 9 hours are allowed)
  • 20% multiple-choice test
  • 60% PR plan preparation
Your overall performance is marked on your certificate according to set standards as follows:
50-77: Pass, 78-85: Pass with Honors, 86+: Pass with Distinction

Δευτέρα 27 Απριλίου 2009

Παραμυθούπολη. Στίχοι: Μενέλαος Γκίκας!

Ελλειπτικός, μεταφορικός, ποιητικός λόγος

Στην τέχνη κρυβόντουσαν πάντα οι αλήθειες
στην παραζάλη των νοημάτων και των ιδανικών
Μια νεαρή κοπέλα τολμάει να ονειρεύεται
μέσα από μυθοπλασίες και φολκλορικά μυστικά
στη θύελλα των συναισθημάτων και του πολιτισμού
Ελευθερία είναι αν πραγματικά με ρωτάς
έξαφνα ψάχνεται στους συνειρμούς, αναζητάει πλοκή
δίχως ήρωες, μάγους και τολμηρά ξωτικά
Αγαπώ τη μαγεία της τέχνης, των χρονικών
του πλούτου χρωμάτων, της συμβολιστικής
των λαϊκών θρύλων, της πολιτισμικής ιστορίας
ελευθερία είναι αν πραγματικά με ρωτάς
πόσο μακριά να ταξιδέψει ο νους
στους ναυτικούς, στις θάλασσες των αναμνήσεων
Θα έμενε για πάντα έρωτας, παραμύθι αλλόκοτο
το μυστικό της φλόγας, μία αόρατη παρουσία
πάντα κοντά στα αγαπημένα σου φαντάσματα
Αλλάζουνε τα σημεία, τα πρόσωπα, ο λεκτικός πλούτος
δεν το είδες, έτσι δεν είναι;
Ένας χορός στο περιβόλι του Σύμπαντος
βαθιά μάγια, αληθινά, πλέκουν το παραμύθι της νόησης
δέος και απορία, ένα ταξίδι στο άγνωστο
ελευθερία είναι αν πραγματικά με ρωτάς
οι άνθρωποι παραμιλούν, μία αλλόκοτη ενέργεια μαγική
δεν το είδες, έτσι δεν είναι?
Ένας προορισμός, ένα άλμπατρος και μία νεράιδα
ζάρια που ρίχτηκαν πολύ πριν γεννηθούμε
ελευθερία είναι αν πραγματικά με ρωτάς

Δευτέρα 13 Απριλίου 2009

Όπου και να 'σαι Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους!

Σπίτι μου όλες τις πόρτες του
έκλεισε
κι ο ουρανός σαν καθρέφτης που
έσπασε
ένα αντίο μια λέξη μόνο
που κρύβει μέσα της οργή και
πόνο

Όπου και να' σαι
θα με θυμάσαι
σ' όποια αγκαλιά κι αν βρεθείς
όποια χείλη φιλάς θα'μαι εκεί

Όπου και να 'σαι
θα με θυμάσαι
τόση αγάπη έτσι απλά πώς να
χαθεί

Ένας αέρας που απότομα
σηκώθηκε
τίποτα στο πέρασμα του δεν
σώθηκε
ένα αντίο μια μαχαιριά
και μια καρδιά που για σένα
χτυπά

Σάββατο 24 Μαΐου 2008

Just Walk Away lyrics!

I know I never loved this way before
And no one else has loved me more
With you I've laughed and cried
I have lived and died
What I wouldn't do just to be with you

I know I must forget you to go on
I can't hold back my tears too long
Though life won't be the same
I've got to take the blame
And find the strength I need to let you go

Just walk away
Just say goodbye
Don't turn around now you may see me cry
I mustn't fall apart
Or show my broken heart
Or the love I feel for you

So walk away
And close the door
And let my life be as it was before
And I'll never never know
Just how I let you go
But there's nothing left to say
Just walk away

There'll never be a moment I'll regret
I've loved you since the day we met
For all the love you gave
And all the love we made
I know I've got to find the strength to say

Just walk away
Don't say goodbye
Don't turn around now you may see me cry
I mustn't fall apart
Or show my broken heart
Or the love I feel for you

So walk away
And close the door
And let my life be as it was before
And I'll never never know
Just how I let you go
But there's nothing left to say
Just walk away

Τρίτη 22 Απριλίου 2008

Glorious Heavens!

έχουμε μπει πλέον στη Μεγάλη Εβδομάδα. είναι η εβδομάδα του Θείου Δράματος και η φύση ολόκληρη συγκινείται με το θρησκευτικό μήνυμα. ζωή και θάνατος και ανάσταση ξεδιπλώνουν τη σημασία τους στην ιερή πόλη, την πόλη του Θεού την Άγια Ιερουσαλήμ. ένας πιστός σκύβει να πιει από την πηγή το νερό της ζωής. το δένδρο του καλού και του κακού σκορπίζει στη φύση τις πιο γλυκιές μελωδίες μέσα από τις οποίες η καλοσύνη, η ζεστασιά και η αγάπη γίνονται ένα και γίνονται η αιτία για να υπερνικάται κάθε αιτία λύπης. η Μεγάλη Εβδομάδα και οι μέρες του Θείου Δράματος είναι για μας κάτι σαν θρησκευτική άσκηση, σαν μια αφύπνιση απέναντι στον κόσμο του Θεού. η κατανυκτικότητα και η ευλάβεια φαίνεται ξεκάθαρα στα πρόσωπα των πιστών στην εκκλησία. το μύνημα του πένθους αλλά και το χαρμόσυνο μύνημα της ζωής μας καλούν μπροστά σε μία ανώτερη δύναμη. λες και η φύση έχει μαγευτεί και οι νόμοι που κυβερνούν την πλάση συνομωτούν για το καλό του ανθρώπου και την κάθαρση της ψυχής του. οι άνθρωποι ταυτίζονται με την κοσμική αλήθεια, ανοίγουν την ψυχή τους στο Σύμπαν και τώρα οι άγγελοι του Θεού καθοδηγούν τα βήματα και τα όνειρά τους. τα περιβόλια του ουρανού φέρουν τους καρπούς του Θείου λόγου και μία νέα τάξη πραγμάτων γίνεται τώρα παρούσα στο μυαλό και στην καρδιά των ανθρώπων. η Βασιλεία των Ουρανών είναι η παρουσία του Θείου πνεύματος στις ψυχές των ανθρώπων, είναι η νίκη του καλού ενάντια στο κακό, είναι η σωτηρία της ψυχής. το όνειρο της ενοποίησης γίνεται η πιο λαμπρή και οικουμενική αλήθεια της άγιας πόλης. ο παράδεισος ντύνεται στα καλά του, βγαίνει στην εξοχή και χορεύει σε μαγεμένο γλέντι. χαρά και λύπη, πένθος και ανάσταση φωτίζουν το μυαλό και τις σκέψεις των ανθρώπων. η πόλη προσφέρει το ελιξίριο της ζωής σαν δώρο για τους ανθρώπους που ετοιμάζονται να κατοικήσουν εκεί. είναι όμως και μία δοκιμασία του ανθρώπου απέναντι στο Θεό, μία δοκιμασία για να μπορέσει ο άνθρωπος να ζήσει κοντά στο Θεό. τώρα πολλοί άνθρωποι επιδιώκουν μία ευρύτερη παιδεία και με διάθεση δημιουργική ζουν πλέον μέσα στον πολιτισμό. καλό πάσχα να έχετε!